Ulei motor

Subcategorii

  • 0W-16
  • 0W-20
  • 0W-30
  • 0W-40

    ulei motor 0W40

    Scurta instorie 0W-40

    Uleiul de motor 0W40 este un ulei multigrad cu traditie in motoarele de performanta pe benzina atat supraalimentate cat si cu aspiratie naturala. Acopera o plaja larga de temperaturi si deci este faborabil unui uz variat de drumuri scurte sau lungi, in anotimp rece sau cald oferind in acest timp atat o ungere rapida si incalzire mai scurta a motorului cat si o economie de combustibil de top pentru motoarele ce necesita o vascozitate HTHS de peste 3.5 Mpa*s. Acest ultim fapt a asigurat alegerea lui ca umplere de fabrica in motoarele de performanta pe benzina in special in SUA si Europa.

    Folosit in 

    In ultimii 30 de ani, 0W40 a fost si a ramas ulei de umplere de fabrica a motoarelor V8 Corvette, Camaro, boxer H4, H6 si V10 Porsche, Mercedes AMG, Nissan GT-R, Dodge Charger, Challenger, Viper Hemi, SRT, SRT8 sau Hellcat, Focus RS si altele. Acest lucru a fost motivat atat de testele de eficienta necesare pentru fiecare model dar si de necesitatea unei vascozitati HTHS mai mari de 3.5 Mpa*s. 

    Formula 0W-40

    Aceasta vascozitate a fost probabil cea mai indelung formulata vascozitate cu baze real sintetice cum ar PAO si esteri. In timp, desi initial bazele de ulei necesare obtinerii unui 0W40 au fost cele de minim grupa IV API, in ultimii 20 de ani un urma introducerii bazelor de grupa III imbunatatite (III+), majoritatea producatorilor au migrat spre acestea pentru a reduce costurile.

    Avantaje 0W-40

    Un ulei care NU trebuie sa se supuna testelor de economie de combustibil (ACEA, API sau ILSAC) asa cum e necesar pentru gradele mai mici de ex xW20 si xW30. O varianta excelenta pentru folosirea flexibila, anuala a motoarelor noi sau aproape noi care necesita un 5W30 european sau un 0W40, indiferent daca e vorba de Diesel sau benzina.

    Dezavantaje 0W-40

    Ecartul mare de temperatura acoperit (indexul mare de vascozitate) presupune in toate cazurile folosirea extensiva nu doar a bazelor de ulei cu vascozitate mica cu volatilitate mare posibil cauzatoare de depuneri si consum de ulei cat si folosirea extensiva a polimerilor care reduc semnificativ cantitatea de ulei din produs, confera o stabilitate fragila a vascozitatii in fata turatilor inalte sau indelungate.

    Alternativa 0W-40

    Uleiul 0W40 este foarte asemanator cu varianta europeana a 5W30 si anume cea cu vascozitate HTHS de peste 3.5 Mpa*s. Aceasta asemanare se datoreaza unei presiuni de ulei la cald  similare pe sfarsitul intervalului de schimb. Fata de 5W30 european (un veritabil 5W35),  produsul sacrifica volatilitatea si stabilitatea in timp a vascozitatii pentru, doar in conditii foarte reci, o mai buna economie de combustibil si o ungere rapida la pornire. Intr-o Romanie cu o temperatura medie anuala de -3C, avantajele respective tind spre zero.

    Alternativa 0W-40 motoare modificate

    5W40, 10W40, 15W40, 5W50

    Contraindicatii 0W-40

    Nu se recomanda folosirea in locul unui 10W40 sau 15W40 intrucat diferenta de presiune de ulei va fi semnificativa.

  • 5W-20
  • 5W-30
  • 5W-40
  • 5W-50

    Acest grad de ulei este mai frecvent specificat pentru vehicule de înaltă performanță, mașini sport și anumite motoare care funcționează în condiții extreme. Iată câteva exemple:

    1. Ford Mustang GT (2011-2017): Modele de înaltă performanță cu motorul V8 de 5.0L.

    2. Ford Mustang Boss 302 (2012-2013): Modele ediție specială concepute pentru performanță înaltă.

    3. Ford Focus RS (2016-2018): Un hatchback puternic cu motor turbo de înaltă performanță.

    4. Mercedes-AMG C63 (2008-2015): Modele de înaltă performanță cu motorul V8 reglat de AMG.

    5. Porsche 911 Turbo (Generația 997, 2007-2013): Modele turbo care necesită un ulei de înaltă performanță.

    6. BMW M3 (E90/E92/E93, 2008-2013): Modele echipate cu motorul V8 de mare turație de 4.0L.

    7. Audi RS4 (B7, 2006-2008): Modele de înaltă performanță cu motorul V8 aspirat natural.

    8. Audi R8 (modele V8, 2008-2015): Versiunile cu motor V8 ale sportivei cu motor central de la Audi.

    9. Lamborghini Gallardo (2003-2013): Modele, în special cele cu tune-up-uri de performanță mai ridicate.

    10. Ferrari F430 (2004-2009): Toate modelele, cunoscute pentru motoarele lor V8 de mare turație.

    11. McLaren MP4-12C (2011-2014): Supercarul McLaren care a marcat revenirea la mașini de stradă.

    12. Nissan GT-R (2009-2011): Primele modele ale flagship-ului de performanță Nissan.

    13. Mitsubishi Lancer Evolution X (2008-2015): Modele de înaltă performanță turbo.

    14. Subaru WRX STI (2008-2014): Modele de performanță turbo care necesită un ulei robust.

    15. Jaguar XF SV8 (2008-2015): Modele de înaltă performanță cu motorul supra-alimentat V8.

    16. Land Rover Range Rover Sport Supercharged (2010-2013): Echipat cu motorul V8 supra-alimentat.

    17. Aston Martin V8 Vantage (2005-2017): Modele, în special cele utilizate sportiv sau la zile de pistă.

    18. Dodge Viper (2013-2017): Modele de înaltă performanță cu motorul V10 de 8.4L.

    19. Chevrolet Corvette Z06 (C6, 2006-2013): Modele de înaltă performanță cu motorul V8 de 7.0L.

    20. Lotus Exige S (2006-2012): Modele cu motoarele supra-alimentate.

  • 10W-30
  • 10W-40
  • 10W-50

    Este recomandat în principal pentru mașinile sport de înaltă performanță sau vehiculele în condiții de operare severe. Iată câteva exemple de mașini cunoscute care necesită ulei 10W-50, reflectând designul lor orientat spre performanță:

    BMW M4 GTS (2016): O variantă axată pe pistă a coupe-ului M4.

    Ford Mustang Shelby GT350 (2015-2020): Varianta de înaltă performanță a Mustang.

    Ford Mustang Shelby GT350R (2015-2020): O versiune mai orientată spre pistă a GT350.

    Mercedes-AMG GT R (2017-2021): Un automobil sport de înaltă performanță proiectat pentru pistă și utilizare stradală.

    Chevrolet Corvette Z06 (C7, 2015-2019): Utilizează 10W-50 pentru protecție sporită a motorului sub conducere performantă.

    Chevrolet Corvette ZR1 (C7, 2019): Modelul de top Corvette care necesită o lubrifiere robustă pentru motorul său supraalimentat.

    Aston Martin DBS Superleggera (2018-2021): Un grand tourer de înaltă performanță.

    McLaren 720S (2017-2021): Un supercar cunoscut pentru aerodinamica avansată și motorul puternic.

    Lamborghini Huracan Performante (2017-2019): O variantă de înaltă performanță a Huracan, cu accent pe capacitatea de pistă.

    Dodge Viper ACR (2016-2017): O versiune extremă a Viper-ului proiectată pentru utilizare pe pistă.

    Porsche 911 GT3 RS (991.2, 2018-2020): O versiune optimizată pentru pistă a 911.

    Porsche 911 GT2 RS (991.2, 2018-2020): Modelul 911 cu cea mai mare performanță.

    Audi R8 V10 Plus (2015-2021): O versiune de înaltă performanță a mașinii sport emblematice Audi.

    Jaguar F-Type SVR (2016-2020): Cea mai orientată spre performanță variantă a F-Type.

    Nissan GT-R Nismo (2015-2021): O versiune de înaltă performanță a GT-R.

    Mercedes-AMG G63 (2018-2021): Un SUV de lux cu un motor de înaltă performanță.

    Mercedes-AMG E63 S (2017-2021): O versiune de înaltă performanță a sedanului E-Class.

    Maserati GranTurismo MC (2015-2020): O versiune de înaltă performanță a GranTurismo.

    Ferrari 488 Pista (2019-2021): O versiune orientată spre pistă a 488.

    Lexus LC 500 Performance Pack (2017-2021): O versiune high-end a coupe-ului LC cu îmbunătățiri de performanță.

  • 10W-60

    Utilizarea uleiului 10W-60 este de obicei rezervată motoarelor de înaltă performanță, unde producătorii au recomandări specifice bazate pe nevoile motorului și condițiile de operare. Iată o listă mai detaliată, inclusiv motoare specifice și anii de fabricație:

    1. BMW Seria M:

    M3 (E46) - Specific pentru motorul S54 folosit în modelele din 2000 până în 2006.

    M5 (E60/E61) - Pentru motorul V10 S85, aplicabil modelelor din 2005 până în 2010.

    2. Ferrari:

    F430 - Pentru modelele cu motorul V8 de 4.3L, de la 2004 la 2009.

    599 GTB Fiorano - Include toate modelele cu motorul V12 de 6.0L din 2006 până în 2012.

    3. Lamborghini:

    Murcielago - Toate modelele, inclusiv LP640 și LP670-4 SuperVeloce, cu motorul V12 de 6.5L, din 2001 până în 2010.

    4. Aston Martin:

    V8 Vantage - În special modelele cu motoarele de 4.3L și ulterior de 4.7L, din 2005 până în 2017, în funcție de recomandările specifice ale manualului.

    5. Ford Mustang Shelby GT500:

    Modelele din 2007 până în 2014 echipate cu V8 supraalimentat de 5.4L (2007-2012) și V8 de 5.8L (2013-2014).

    6. Alfa Romeo 8C Competizione:

    Pentru motorul V8 de 4.7L folosit în acest model în ediție limitată, produs în 2007 și 2008.

  • 15W-40
  • 15W-50
  • 20W-50
  • Rodaj

Filtre active