Red Line Ulei de rodaj concentrat, 473ml
Aditivul de rodaj conține aditivi antiuzură pe bază de zinc și fosfor, necesari pentru protecția arborelui cu came și a segmentilor în timpul rodajului sau în condiții de curse.
Procesata de Banca Transilvania
Cargus - 24-48h de la comanda
Timp de 30 de zile. Fara intrebari.
ZDDP
Zincul e cel mai vechi si consacrat aditiv antiuzura si de rodaj si se afla deja in uleiul care il folosesti. Cel mai probabil NU ai nevoie sa suplimentezi decat daca esti in rodaj de axe cu came sau cilindru proaspat honuit. Se mai poate folosi in ulei dupa rodaj daca ai tacheti fara role, ai 10000 rot/min sau mai mult, ai arcuri de supape aftermarket cu tensiune inalta sau ti-ai adaugat o axa cu came agresive si ti-a fost recomandat de producator.
Majoritatea uleiurilor de pe piata contin acum un nivel redus substantial de zinc de la 1200 pentru prelungirea vietii catalizatoarelor si a filtrelor de particule, la un dozaj intre 700-800 ppm zddp.
Utilizat în uleiuri pe durata funcţionării obişnuite, ofera un pachet suplimentar de protecţie pentru motor doar daca dozajul uleiului e insuficient (NU se adauga uleiului Red Line). A se doza conservator in uz continuu, pana la 1400 ppm zinc/fosfor total (inclusiv cel din ulei). Ca la orice aditiv de ulei, daca nu se analizeaza chimic uleiul se va merge maxim 1/2 din intervalul de schimb.
Pentru perioada de rodaj doza totala necesar de atins prin aditivare e in jur de 2500 ppm (total per ulei) pentru un ulei cu detergenti (ex. 15W40 api CI-4). Pentru masini retro cu axa cu came in bloc si tije de impingere (push rod) actionate prin frecare de alunecare de tacheti fara role, se recomanda minim 1200 ppm cu mentiunea ca imbunatatirile se plafoneaza semnificativ peste 1400 ppm.
Prevede uleiurile de motor cu un aditiv antiuzura necesar pentru a proteja împotriva deteriorării arborelui cu came in rodaj, in racing, cand sunt instalate arcuri de supape tari, viteze de motor sustinute peste 7000 rot/min cand rata de replacare cu zddp conteaza semnificativ mai mult
In cantitati de dozaj mari si uz continuu combinat cu consum mare de ulei in cativa ani poate afecta iremediabil catalizatoarele, iar filtrele de particule poti fi afectate prin regenerari mai dese. De asemenea durata de schimb a uleiului trebuie redusa in lipsa unei analize de ulei pentru confirmarea rezervelor de alcalinitate.
Detalii despre rodaj:
In perioada de rodaj, prin placarea suprafetelor cu un strat solid zddp de sacrificiu, produsul ajuta in prevenirea supraincalzirilor locale, microsudurilor segmentilor de suprafata honuita in micropuncte fierbinti, ceea ce ar duce la ruperi de material, o uzura prematura/ necontrolata si neuniforma a suprafetei, compresie indadecvata, gripare.
In perioada de rodaj ajuta la uzarea controlata la un platou a varfurilor suprafetei honuite si astfel la asezarea pe o suprafata mai mare de contact a segmentilor. O uzura accentuata in aceste conditii duce la lustruirea cilindrului incapabil sa retina pelicula de ulei si compresia iar o uzura mai mica, insuficienta duce la retinerea de ulei excesiv in suprafata honiuta ducand la arderea lui.
Se va folosi la rodare in combinatie cu ulei fara modificatori de frecare (Mo, Bo, Sb, Ti, W etc), detergenta redusa, continut de polimeri redus sau deloc (ex. 20W40, 25W50 sau monograde: sae30 etc). Un ulei sintetic nu va intruni cu usurinta conditiile anterioare si acest lucru a dus la alegeri gresite, deci rodaj insuficient sau prelungirea lui si in final la opinia populara de a fi obligatoriu un ulei mineral. Majoritatea uleiurilor de rodaj din piata sunt oricum substantial sintetice, dovada indexul de vascozitate mult mai mare de 120, maximumul pentru uleiul mineral (API 1509, Appendix E). Presupunand ca se respecta directiva de ulei de rodaj fara polimeri, acest indice de vascozitate ar trebui sa se pastreze in uleiul finit (dupa adaugarea aditivilor).
Durata si calitatea rodajului e in functie de ulei, componenta de rodat si modul de condus dar in general recomandam urmatoarele linii generale:
Se recomanda pasta si ulei de asamblare pt motor la toate componentele conjugate. Suplimentar se recomanda amorsarea cu ulei a circuitului de ulei prin prevenirea pornirii cel putin 20-30 de sec. Acest lucru contribuie si la o rodare rece a suprafetelor pentru o preajustare reciproca a microasperitatilor ce duce ulterior la presiuni de contact reduse in timpul rodarii la cald in gol si in sarcina (cuplat in viteza). Amorsarea previne deasemenea probleme ulterioare cu turbo compresorul.
Prima pornire si incalzire este rodarea cu acceleratie variabila, 1500-2200 rot/min in gol (la liber) 20-30 min. Se va evita ralanti constant.
Urmeaza un rodaj la cald in sarcina progresiva, cu viteza de motor frecvent variabila de pana la 2/3 din plaja nerosie a rot/min si sarcina gradual/treptat progresiva pe plaja respectiva pana la 80% sarcina (pedala de acceleratie 80% in toate treptele de viteza). Se va evita pilot automat. Se va include frana de motor si mersul de racire intre reprize (mers cu cutia in orice viteza dar la turatii reduse si variabile). Se va monitoriza preferabil presiunea si temperatura de ulei, temperatura agent racire. In acest fel pt. cilindrii nou honuiti rodajul lor la un platou nu ar trebui sa dureze mai mult de 50km (100km cu sintetic), iar pentru o axa cu came pana la maxim 400-800km.
Se recomanda minim 3 schimburi de amestec pt rodaj cu filtru: 20-30 min, 50/100 km, 400/800 km. NU folositi ulei de motor Red Line sau alt ulei racing mai repede de 2400 km decat daca motorul nu prezinta consum de ulei sau alte simptome de rodaj incomplet (ex: anomalii compresie, presiune in carter, grad de fum, temperatura gaze)
Folosirea uleiului nepotrivit combinat cu nerespectarea regimului suficient de agresiv si variabil poate duce la umplerea canalelor suprafetei honuite cu un strat dur de contaminanti rezultati din reactia chimica a unor aditivi ulei cu gazele de combustie. Aceasta problema duce la consum de ulei si lipsa de compresie si necesita indepartarea preferabil neinvaziva prin curatarea chimica cu solutii speciale (Amsoil Flush, Amsoil Power Foam, Red Line SI-1) si reluarea procesului de rodaj.
Finalizarea rodajului poate fi confirmata de consum redus de ulei, caze reduse in carter si valori compresie.
Dozaj Aditiv rodaj:
O sticla contina in total:
- 33.8 grame total ZDDP (zinc dialkyldithiophosphate)
- 17.000 ppm, 7,8 grame fosfor (P)
- 20,500 ppm, 9,4 grame Zinc (Zn)
- 16,6 grame de sulf (S)
Rezultat final dupa adaugarea unei sticle de aditiv:
- baie de ulei 15 quart Fosfor 610 ppm Zinc 736 ppm
- baie de ulei 12 quart Fosfor 763 ppm Zinc 920 ppm
- baie de ulei 10 quart Fosfor 915 ppm Zinc 1104 ppm
- baie de ulei 8 quart Fosfor 1145 ppm Zinc 1380 ppm
- baie de ulei 7 quart Fosfor 1307 ppm Zinc 1577 ppm
- baie de ulei 6 quart Fosfor 1525 ppm Zinc 1840 ppm
- baie de ulei 5 quart Fosfor 1830 ppm Zinc 2208 ppm
- baie de ulei 4 quart Fosfor 2288 ppm Zinc 2760 ppm
- baie de ulei 1 quart Fosfor 9160 ppm Zinc 11040 ppm
1 quart = 946 ml
Atunci când se tratează cu jumătate de sticla de aditiv:
- baie de ulei 12 quart Fosfor 382 ppm Zinc 460 ppm
- baie de ulei 10 quart Fosfor 458 ppm Zinc 552 ppm
- baie de ulei 8 quart Fosfor 572 ppm Zinc 690 ppm
- baie de ulei 6 quart Fosfor 763 ppm Zinc 920 ppm
- baie de ulei 5 quart Fosfor 915 ppm Zinc 1104 ppm
- baie de ulei 4 quart Fosfor 1145 ppm Zinc 1380 ppm
1 quart = 946 ml