Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils
search
  • Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils
  • Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils
  • Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils
  • Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils
  • Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils
  • Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils
  • Aditiv Rodaj ZDDP – Zinc Dialkyldithiophosphate 473ml | BoutiqueOils

Red Line Ulei de rodaj concentrat, 473ml

122,18 lei

Pret unitate standard 1L (258,31 lei / 1L)

TVA incl. Livrare gratuita in 1-2 zile

Aditiv de rodaj ZDDP (Zinc Dialkyldithiophosphate) – protecție anti-uzură esențială pentru axe cu came, cilindri honuiți și motoare de competiție. Asigură peliculă de sacrificiu, reduce uzura și optimizează compresia. Flacon 473 ml.

Praguri de reducere la mai multe bucati adaugate in cos:

Cantitate (buc.) Pret unitar Economisesti
2 109,97 lei 24,44 lei
3 118,52 lei 11,00 lei
6 114,85 lei 43,99 lei
Cantitate (buc.)
Ultimele produse in stoc

Compară
  Plata securizata cu cardul

Procesata de Banca Transilvania

  Livrare rapida gratuita

Cargus - 24-48h de la comanda

  Retur si rambursare

Timp de 30 de zile. Fara intrebari.

RED LINE Aditiv Rodaj ZDDP (Zinc Dialkyldithiophosphate) – Secretul unui rodaj reușit și al protecției avansate

ZDDP (Zinc Dialkyldithiophosphate) este cel mai consacrat aditiv anti-uzură și de rodaj, utilizat de zeci de ani în uleiurile de motor. Rolul său esențial este formarea unui strat protector de sacrificiu între suprafețele metalice, prevenind uzura accelerată și supraîncălzirea locală în condiții critice. În multe aplicații moderne, suplimentarea cu ZDDP este vitală pentru longevitatea și performanța motorului.

✅ Când este necesară suplimentarea cu ZDDP?

  • Perioada de rodaj (obligatoriu):
    • Axe cu came noi sau recondiționate – ZDDP previne uzura excesivă în primele ore de funcționare.
    • Cilindri proaspăt honuiți – facilitează așezarea uniformă a segmenților de piston, prevenind supraîncălzirea și micro-sudurile.
  • Utilizare continuă (după rodaj), în aplicații solicitante:
    • Motoare cu tacheți fără role (flat tappet).
    • Motoare de curse, unde turațiile depășesc 7.000–10.000 rpm.
    • Arcuri de supape aftermarket cu tensiune ridicată.
    • Axe cu came cu profil agresiv (recomandate de producător).

🔬 Beneficiile ZDDP în timpul rodajului

  • Previne supraîncălzirile locale și micro-sudurile, asigurând un film de sacrificiu care protejează segmenții și cilindrii.
  • Facilitează uzura controlată și așezarea suprafețelor de contact pentru compresie optimă și consum redus de ulei.
  • Reduce riscul gripării motorului și asigură o suprafață de rulare ideală pentru viață lungă a motorului.

⚖️ Dozaj și compoziție (Flacon 473 ml)

O sticlă conține:

  • 33,8 g ZDDP total
  • 17.000 ppm Fosfor (P) – 7,8 g
  • 20.500 ppm Zinc (Zn) – 9,4 g
  • 16,6 g Sulf (S)

Recomandări de dozaj:

  • Rodaj: 2400 ppm total ZDDP în ulei (ex. uleiuri diesel full-SAPS 15W40 API CI-4).
  • Motoare retro cu tacheți flat tappet: minim 1200 ppm; eficiența suplimentară se plafonează peste 1400 ppm.
  • Uz continuu: max. 1400 ppm total Zinc/Fosfor (inclusiv cel din ulei).
  • Nu se adaugă la uleiul Red Line Engine Break-In Oil sau la versiunile de stradă (eticheta albastră), care au deja nivel optim de ZDDP.

Tabel dozaj – 1 sticlă completă:

Volum baie ulei (Quart) Fosfor (ppm) Zinc (ppm)
15 610 736
12 763 920
10 915 1104
8 1145 1380
6 1525 1840
5 1830 2208
4 2288 2760

Tabel dozaj – 1/2 sticlă:

Volum baie ulei (Quart) Fosfor (ppm) Zinc (ppm)
12 382 460
10 458 552
8 572 690
6 763 920
5 915 1104
4 1145 1380

⚠️ Atenție și recomandări

  • Preferabil a se combina cu uleiuri de rodaj fără modificatori de frecare (Mo, Bo, Sb, Ti, W) și cu detergență redusă.
  • În utilizare continuă, un nivel ridicat de ZDDP poate afecta catalizatoarele și filtrele DPF/GPF.
  • Necesită amorsarea circuitului de ulei și proceduri stricte de rodaj (20–30 min la 1500–2200 rpm, apoi rodaj progresiv sub sarcină până la 80% accelerație).
  • Rodaj cilindri: max. 50–100 km; rodaj axe cu came: 400–800 km.
  • Minim 3 schimburi de ulei de rodaj cu filtru: după 20–30 min, după 50–100 km și după 400–800 km.
  • Nu folosiți ulei de performanță ca Red Line mai repede de 2400 km, decât dacă motorul este complet rodat.

Un rodaj corect cu ZDDP se confirmă prin consum redus de ulei, compresie optimă și emisii scăzute în carter.

81403

Coduri specifice

cod EAN13
083522814034
Cod MPN
81403