ACEA E (API C)

ACEA E, API CK-4, API CJ-4, API CI-4 Uleiuri pentru motoare diesel masini comerciale de inalt tonaj si de mare putere (heavy duty), inlcusiv pentru unele motoare diesel in furgonete si camionete folosite in regim greu de lucru. 

ACEA E4: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-V. Potrivit pentru motoare fără filtre de particule și unele motoare EGR și SCR.

ACEA E8: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-VI. Potrivit pentru motoare EGR, cu sau fără filtre de particule, și motoare cu SCR. Recomandat pentru motoare cu filtre de particule și combustibil diesel cu conținut scăzut de sulf.

ACEA E7: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-V. Potrivit pentru motoare fără filtre de particule și majoritatea motoarelor EGR și SCR.

ACEA E11: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-VI. Potrivit pentru motoare cu sau fără filtre de particule și majoritatea motoarelor EGR și SCR. Recomandat pentru motoare cu filtre de particule și combustibil diesel cu conținut scăzut de sulf.

API CI-4: Introducerea în 2002 pentru motoare diesel cu patru timpi de mare viteză, proiectate pentru a îndeplini standardele de emisii din 2004 și folosind combustibil cu conținut scăzut de sulf. Poate înlocui uleiurile API CD, CE, CF-4, CG-4 și CH-4.

API CI-4 Plus: Similar cu CI-4, dar cu restricții suplimentare privind vâscozitatea după forfecare și performanță.

API CJ-4: Introducerea în 2006 pentru combustibil cu maximum 15 ppm sulf. Protecție îmbunătățită împotriva uzurii și performanță îmbunătățită pentru manipularea funinginii, îngroșarea oxidativă, uzura motorului, formarea depunerilor pe pistoane, spumare și pierderea vâscozității din cauza forfecării. Poate înlocui uleiurile API CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4 și CF-4.

API CK-4: Lansat în 2016 pentru a oferi o protecție îmbunătățită a motorului și economie de combustibil mai mică, conform noilor reglementări de mediu din SUA. Înlocuiește API CJ-4 și este compatibil retroactiv cu majoritatea aplicațiilor unde este recomandat un ulei API CJ-4, CI-4/Plus sau CH-4. Îmbunătățiri: stabilitate la forfecare, rezistență la oxidare și controlul aerării. Conceput pentru motoare diesel cu patru timpi de mare viteză, proiectate pentru a îndeplini standardele de emisii pentru anul model 2017 și anii anteriori. Eficient în menținerea durabilității sistemului de control al emisiilor și oferă protecție împotriva oxidării uleiului, pierderii vâscozității din cauza forfecării și aerării uleiului, precum și protecție împotriva otrăvirii catalizatorului, blocării filtrului de particule, uzurii motorului, depunerilor pe pistoane, degradării proprietăților la temperaturi scăzute și ridicate și creșterii vâscozității legate de funingine.

Filtre active