Ulei de motocicleta
Este evident că aplicațiile pentru motociclete impun un set diferit de cerințe pentru uleiurile de ungere. Prin urmare, uleiurile pentru motociclete trebuie formulate pentru a aborda acest set unic de condiții de stres ridicat.
Uleiurile moderne pentru motoare de autoturisme conțin tot mai mulți modificatori de frecare. Deși acest lucru este bun pentru acele segmente (reduce uzura și consumul de combustibil), este rău pentru motociclete. Cel puțin pentru acele motociclete care folosesc ulei de motor pentru a lubrifia transmisia și ambreiajul umed. JASO a introdus specificația MA și MB pentru a distinge între uleiurile de motor modificate prin frecare și cele nemodificate.
Majoritatea motocicletelor cu patru timpi cu ambreiaje umede au nevoie de un ulei JASO MA.
JASO MA
Standard japonez pentru ulei special care poate fi utilizat în motorul unei motociclete cu patru timpi cu un singur sistem de ulei pentru motor, cutie de viteze și sistem de ambreiaj umed. Fluidul nu este modificat prin frecare.
JASO MB
Uleiurile de grad MB sunt clasificate ca uleiuri cu cea mai mică frecare dintre uleiurile pentru motociclete cu patru timpi. Nu trebuie folosit acolo unde se recomandă un JASO MA.
Specificații pentru motoarele cu două timpi.
JASO FA
Specificația originală stabilită reglementează lubrifierea, detergența, cuplul inițial, fumul de eșapament și blocarea sistemului de eșapament.
JASO FB
Cerințe mai mari de lubrifiere, detergență, fum de eșapament și blocarea sistemului de eșapament față de FA.
JASO FC
Cerințele de lubrifiere și cuplu inițial sunt la fel ca la FB, însă cerințele de detergență, fum de eșapament și blocarea sistemului de eșapament sunt mult mai mari față de FB.
JASO FD
La fel ca FC, dar cu o cerință mai mare de detergență.