Dacă sunteți în căutarea unui ulei de diferențial de înaltă performanță, ar trebui să luați în considerare uleiurile GL-5 de la Red Line. Aceste uleiuri au o formulă complet sintetică, bazată pe poliol ester, care le oferă o serie de avantaje față de uleiurile convenționale. În acest articol, vom discuta despre patru dintre aceste avantaje: aditivi de presiune extremă, modificatori de frecare, stabilitate termică și alunecare suplimentară.

 Aditivi de presiune extremă: Acestea sunt substanțe chimice care formează un strat protector pe suprafețele metalice ale angrenajelor, împiedicându-le să se sudeze între ele sub presiune și temperatură ridicată. Ei sunt necesari pentru protecția finală a mașinilor de stradă și a vehiculelor de curse, care experimentează mai mult stres și uzură pe diferențialele lor decât vehiculele normale.

 Modificatori de frecare: Acestea sunt substanțe chimice care modifică caracteristicile de frecare ale uleiului, făcându-l mai mult sau mai puțin alunecos în funcție de aplicație. Ei sunt folosiți pentru funcționarea corectă a limitării alunecării, ceea ce înseamnă că ajută diferențialul să distribuie cuplul uniform între roți, împiedicând o roată să se rotească mai repede decât cealaltă. Acest lucru îmbunătățește tracțiunea și manevrabilitatea, mai ales pe suprafețe alunecoase sau inegale. Uleiurile GL-5 de la Red Line conțin modificatori de frecare, cu excepția versiunii NS (no slip), care este concepută pentru diferențialele de curse care necesită o blocare maximă.

 Stabilitate termică: Aceasta este capacitatea uleiului de a rezista la descompunere sau oxidare la temperaturi ridicate. Uleiurile convenționale se degradează rapid la temperaturi peste 150°C, ceea ce duce la pierderea proprietăților de lubrifiere, formarea depunerilor și coroziunea angrenajelor. Uleiurile sintetice bazate pe poliol ester au o stabilitate termică mult mai mare, putând rezista la temperaturi peste 200°C fără a-și pierde calitatea.

Alunecare suplimentară: Aceasta este proprietatea uleiului ce duce la reducerea temperaturilor de funcționare și a uzurii. Angrenajele hipoidale, care sunt cele mai comune tipuri de angrenaje folosite în diferențialele moderne, au un ax ne-paralel și ne-intersectant, ceea ce le permite să aibă o suprafață mai mare de contact între dinți. Acest lucru crește eficiența transmisiei, dar și frecarea și căldura generate. Uleiurile GL-5 de la Red Line au o alunecare suplimentară datorită bazei lor sintetice, care le permite să formeze un film subțire și uniform pe suprafețele metalice.

 În concluzie, uleiurile GL-5 de la Red Line sunt uleiuri de diferențial de înaltă performanță, care oferă o protecție excelentă pentru angrenajele hipoidale. Ele au aditivi de presiune extremă, modificatori de frecare, stabilitate termică și alunecare suplimentară, care le fac ideale pentru mașinile de stradă și cele de curse. Dacă sunteți interesat să aflați mai multe despre aceste uleiuri sau să le comandați online, puteți vizita site-ul oficial al Red Line.

Descoperiți cum uleiurile GL-5 de la Red Line vă oferă protecția și performanța de care aveți nevoie pentru diferențialele mașinii dvs. Aflați despre aditivii de presiune extremă, modificatorii de frecare, formulele sintetice și bazele de poliol ester care fac diferența.

These products contain the extreme pressure additives necessary for ultimate protection road cars and racing vehicles, as well as friction modifiers (except NS) for proper limited-slip operation
 

Fully-synthetic formulas created from polyol ester base stocks, offer excellent lubrication under extreme conditions

Ester base stocks and friction modifiers (except NS) provide additional slipperiness to lower operating temperatures by reducing the sliding friction in hypoid gears

High viscosity-index (VI) to provide relatively constant viscosity and film thickness with varying temperature change

Superior shear stability and reduced oxidation compared to other synthetics and conventional gear oils

Exceed API GL-5 specifications

Engineered to provide the highest degree of protection and improvement of differential efficiency for better mileage, longer drain intervals, and less wear*

Textul prezintă familia de uleiuri GL-5 pentru diferențiale de la Red Line. Iată o explicație pentru text:

  • Aditivi de presiune extremă: Acestea sunt substanțe chimice care formează un strat protector pe suprafețele metalice ale angrenajelor, împiedicându-le să se sudeze între ele sub presiune și temperatură ridicată. Ei sunt necesari pentru protecția finală a mașinilor de stradă și a vehiculelor de curse, care experimentează mai mult stres și uzură pe diferențialele lor decât vehiculele normale.
  • Modificatori de frecare: Acestea sunt substanțe chimice care modifică caracteristicile de frecare ale uleiului, făcându-l mai mult sau mai puțin alunecos în funcție de aplicație. Ei sunt folosiți pentru funcționarea corectă a limitării alunecării, ceea ce înseamnă că ajută diferențialul să distribuie cuplul uniform între roți, împiedicând o roată să se rotească mai repede decât cealaltă. Acest lucru îmbunătățește tracțiunea și manevrabilitatea, mai ales pe suprafețe alunecoase sau inegale. Uleiurile GL-5 de la Red Line conțin modificatori de frecare, cu excepția versiunii NS (no slip), care este concepută pentru diferențialele de curse care necesită o blocare maximă.
  • Formule complet sintetice: Acestea sunt uleiuri care sunt făcute din baze sintetice, care sunt create artificial din reacții chimice, nu din surse naturale cum ar fi petrolul. Ele oferă o lubrifiere excelentă în condiții extreme, cum ar fi temperaturi, presiuni, viteze și sarcini ridicate. Ele au, de asemenea, o stabilitate, durabilitate și performanță mai bună decât uleiurile convenționale.
  • Baze de poliol ester: Acestea sunt un tip de bază sintetică care au proprietăți superioare, cum ar fi stabilitate termică ridicată, volatilitate scăzută, lubrifiere ridicată și biodegradabilitate. Ele sunt folosite pentru a crea uleiurile GL-5 de la Red Line, care oferă o alunecare suplimentară pentru a reduce temperaturile de funcționare prin reducerea frecării de alunecare în angrenajele hipoidale.
  • Angrenaje hipoidale: Acestea sunt un tip de angrenaje care au un ax ne-paralel și ne-intersectant, ceea ce le permite să aibă o suprafață de contact mai mare și o capacitate de încărcare mai mare decât alte tipuri de angrenaje. Ele sunt utilizate frecvent în diferențiale, dar necesită uleiuri speciale cu aditivi de presiune extremă și modificatori de frecare pentru a preveni uzura și zgomotul.
  • Indice de vâscozitate (VI): Acesta este o măsură a modului în care vâscozitatea (sau grosimea) unui ulei se schimbă cu temperatura. Un VI mai mare înseamnă că uleiul își menține vâscozitatea mai bine pe o gamă largă de temperaturi, ceea ce este dorit pentru uleiurile de angrenaj. Uleiurile GL-5 de la Red Line au un VI ridicat, ceea ce înseamnă că oferă o vâscozitate și o grosime a filmului relativ constantă cu schimbarea temperaturii, asigurând o lubrifiere și o protecție adecvată în orice moment.
  • Stabilitate la tăiere: Acesta este o măsură a modului în care un ulei rezistă la forțele de tăiere, care sunt forțe care determină moleculele de ulei să alunece una peste alta și să se descompună. O stabilitate mai mare la tăiere înseamnă că uleiul își menține vâscozitatea și performanța mai mult timp, chiar și în condiții severe. Uleiurile GL-5 de la Red Line au o stabilitate superioară la tăiere în comparație cu alte uleiuri sintetice și convenționale, ceea ce înseamnă că durează mai mult și reduc oxidarea, care este degradarea uleiului datorită expunerii la oxigen și căldură.
  • Specificații API GL-5: Acestea sunt standarde stabilite de Institutul American de Petrol (API) pentru uleiurile de angrenaj, care specifică cerințele minime pentru performanță, calitate și compatibilitate. GL-5 este cea mai înaltă clasificare pentru uleiurile de angrenaj, ceea ce înseamnă că sunt potrivite pentru diferențiale cu angrenaje hipoidale și alte aplicații severe. Uleiurile GL-5 de la Red Line depășesc specificațiile API GL-5, ceea ce înseamnă că depășesc cerințele minime și oferă o performanță și o protecție îmbunătățite.
  • Eficiența diferențială: Aceasta este o măsură a modului în care un diferențial transferă puterea de la motor la roți, fără a irosi energie sau a provoca uzură excesivă. O eficiență diferențială mai mare înseamnă un consum mai bun, intervale de schimbare mai lungi și o uzură mai mică. Uleiurile GL-5 de la Red Line sunt proiectate pentru a oferi cel mai înalt grad de protecție și îmbunătățire a eficienței diferențiale, prin reducerea frecării, căldurii și uzurii și îmbunătățirea lubrifierii, stabilității și durabilității.

* https://www.redlineoil.com/