Ulei CVT

Uleiul pentru transmisii cu variație continuă (CVT) și lichidul pentru transmisii automate (ATF) sunt ambele concepute pentru utilizare în transmisiile vehiculelor. Iată ce diferențiază uleiul CVT de ATF:

1. Caracteristici de frecare: Uleiul CVT este formulat cu modificatori specifici de fricțiune. Aceste transmisii se bazează pe un sistem de curele și scripeți de diametru variabil, iar fluidul trebuie să mențină un coeficient ridiat de frecare pentru a preveni alunecarea. În contrast, ATF-ul este proiectat pentru o alunecare controlata intre discuri pentru a facilita schimbarea lină a vitezelor în transmisiile automate convenționale .

2. Aditivi antiuzura:  Aditivii din uleiul CVT sunt de asemenea unici si generos dozati, deoarece trebuie să răspundă la presiunile înalte date de contactul constant metal-pe-metal inerent sistemelor CVT.

3. Stabilitatea la tăiere: Uleiurile CVT sunt formulate pentru a avea o stabilitate mare la tăiere. In general se folosesc mai putini polimeri dar inca nu pot ramane stabile in timp la fel ca ATF-urile unde durata de schimb de ulei este mai mare.

Datorită acestor diferențe, este crucial să nu se interșimbe aceste fluide. Utilizarea ATF într-un CVT poate duce la uzură crescută, alunecarea curelei și, în cele din urmă, la eșecul transmisiei. Prin exceptie CVT-ul hibird Toyota foloseste ATF.

Filtre active