Ulei cutie manuala

Această categorie se referă la un fluid specializat care conține modificatori speciali de frecare pentru transmisii care utilizează ansamble mecanice de sincornizare; aceste sincroane pot fi realizate din compozite de fibră de carbon, metale galbene, metal sinterizat. Se poate spune în siguranță că aceste fluide pot utiliza grade de viscozitate atât din tabelul de grade de ulei de motor SAE J300, cât și din tabelul de grade de ulei de angrenaj J306, dar preferăm să le folosim acesta din urmă deoarece oferă protecție superioara la vascozitati reduse. Un lubrifiant de transmisie manuală GL-4 poate avea orice viscozitate de la 6 cSt (similar ATF) la aproximativ 15.5 cSt

Utilizarea fluidelor “generice” GL-5 în transmisiile manuale sincronizate NU este recomandată din cauza posibilului conținut ridicat de sulf, necesar pentru protecția la presiune extremă GL-5. Majoritatea uleiurilor de angrenaj “generice” GL-5 sunt, de asemenea, compatibile LS (alunecare limitată), ceea ce le face prea alunecoase pentru sarcina sincroanelor. De asemenea, un ulei de angrenaj hipoid GL-5 xxW-90 tinde să fie mai vascos decat un GL-4 xxW-90.

Toate fluidele de mai jos nu sunt corozive pentru sincroane sau piesele din metal galben. In acelasi timp utilizează compuși chimici care atenuează sau inhibă efectele corozive ale sulfurului și fosforului (cum ar fi calciul, magneziul, borul, potasiul). Acestea oferă, de asemenea, coeficientul de frecare adecvat pentru schimbări netede și rapide.

Filtre active