Deocamdata nu sunt produse disponibile
Ramai aproape! Produsele vor fi afisate aici pe masura ce vor fi adaugate.
Specificațiile ACEA oferă un set de cerințe de performanță care definesc uleiurile ce oferă protecție de bază pentru majoritatea flotei de vehicule europene.
Specificațiile definesc o platformă de la care OEM-urile pot construi dar și un punct de referință comun pentru dezvoltatorii de lubrifianți. Dacă OEM-urile individuale necesită performanțe suplimentare, cum ar fi intervale extinse de schimb sau uleiuri mai robuste, acest lucru poate fi realizat cel mai eficient prin specificațiile lor interne.
ACEA A1/B1: Ulei stabil, care își menține gradul, destinat utilizării la intervale extinse de schimb în motoarele pe benzină și motoarele diesel ușoare comerciale, special concepute pentru a putea folosi uleiuri cu frecare redusă deci vascozitate scăzută, adica o viscozitate HTHS (la temperatura înalta și forfecare inalta) de 2,6 mPas pentru xW-20 și o viscozitate HTHS de 2,9 până la 3,5 mPa.s pentru toate celelalte grade de vascozitate. In consecinta, aceste uleiuri sunt nepotrivite pentru utilizarea în unele motoare.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 1.3%, fosfor -, sulf -.
ACEA A1/B1 a iesit din uz din 2016. Cea mai apropiata specificatie superioara in vigoare ce o poate inlocui este ACEA A5/B5. Aceasta obliga la o vascozitate la temperaturi înalte și forfecare inalta (HTHS) ≥ 2.9 mPa.s pentru toate gradele (inclusiv xW-20).
ACEA A3/B3: Ulei stabil, care își menține gradul in uz, destinat utilizării în motoare pe benzină de înaltă performanță și motoare diesel pentru mașini și furgonete ușoare, intervale extinse de schimb unde este specificat de producătorul motorului, utilizare pe tot parcursul anului, pentru condiții de operare severe așa cum sunt definite de producătorul motorului.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≥ 0.9% & ≤ 1.5%, fosfor -, sulf -.
In 2021 ACEA a scos din uz aceasta specificatie, find considerata la acel monent potrivita doar pentru uleiurile de motor pe benzină și diesel de generație veche. Această specificație nu garantează cerințele minime de performanță stabilite de cele mai recente recomandări ale producătorilor de echipamente originale (OEM).
Diferența dintre ACEA A3/B3 și A3/B4 constă în tehnologia motoarelor diesel. A3/B3 se adreseaza motoarele diesel cu pre-cameră, iar A3/B4 motoarele diesel cu injecție directă. ACEA sugerează utilizarea ACEA A3/B4 în toate aplicațiile în care era necesar anterior A3/B3.
ACEA A3/B4: Ulei stabil, care își menține gradul in uz, destinat utilizării în motoare pe benzină de înaltă performanță și motoare diesel cu injecție directă, motoare concepute pentru a putea folosi uleiuri cu o viscozitate ridicată la temperaturi înalte și forfecare inalta (HTHS) ≥ 3,5 mPa.s dar și potrivit pentru aplicațiile descrise sub A3/B3.
A3/B4 nu obliga la o economie de combustibil.
A3/B4 obliga la TBN ≥ 10.0 mgKOH/g si la o volatilitate Noack ≤ 13%.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≥ 1.0% & ≤ 1.6%, fosfor -, sulf -.
ACEA A5/B5: Similar cu A1/B1 dar pentru motoare de performanta. Ulei stabil, care își menține gradul, destinat utilizării la intervale extinse de schimb în motoare pe benzină de înaltă performanță și motoare diesel pentru mașini și furgonete ușoare, concepute pentru a putea folosi uleiuri cu frecare redusă și viscozitate scăzută, cu o viscozitate medie la temperaturi înalte și forfecare inalta (HTHS) ≥ 2.9 mPa.s. In consecinta, aceste uleiuri sunt nepotrivite pentru utilizarea în unele motoare.
A5/B5 obliga la o economie de combustibil ≥ 2.5%.
A5/B5 obliga la TBN ≥ 8.0 mgKOH/g si la o volatilitate Noack ≤ 13%.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 1.6%, fosfor -, sulf -.
ACEA A7/B7: Ulei de motor stabil, care își menține gradul, destinat utilizării la intervale extinse de schimb de ulei în mașini de pasageri și motoare pe benzină și diesel cu injecție directă (DI) ușoare, concepute pentru uleiuri de motor cu viscozitate medie, cu o viscozitate HTHS de 2,9 până la 3,5 mPas. În comparație cu A5/B5, aceste uleiuri de motor oferă, de asemenea, protecție împotriva pre-aprinderii la viteze reduse și uzurii pentru motoarele pe benzină turboalimentate cu injecție directă, precum și protecție împotriva depunerilor pe compresorul turbo (TCCD) pentru motoarele diesel moderne cu injecție directă. Datorita vascozitatii reduse, aceste uleiuri sunt nepotrivite pentru utilizarea în unele motoare.
A7/B7 obliga la o economie de combustibil ≥ 2.5%.
A7/B7 obliga la TBN ≥ 6.0 mgKOH/g si la o volatilitate Noack ≤ 13%.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 1.6%, fosfor -, sulf -.
ACEA C1: Ulei stabil, de grad constant, destinat utilizării ca ulei compatibil cu catalizatorul în vehiculele cu DPF și TWC în motoarele diesel și pe benzină de înaltă performanță pentru mașini și furgonete ușoare, care necesită uleiuri cu frecare redusă, vâscozitate scăzută și conținut scăzut de SAPS, cu o vâscozitate minimă HTHS de 2,9 mPa.s. Aceste uleiuri vor crește durata de viață a DPF și TWC și vor menține economia de combustibil a vehiculelor. Aceste uleiuri au cele mai mici limite de SAPS și sunt nepotrivite pentru utilizarea în unele motoare.
ACEA C1 obliga la o economie de combustibil ≥ 3%.
ACEA C1 obliga la o volatilitate Noack ≤ 13%
ACEA C1 nu obliga la TBN minim.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 0.5%, fosfor ≤ 0.05%, sulf ≤ 0.2.
Aceasta categorie a fost scoasa din uz in anul 2021.
Pentru inlocuire singura categorie cu limita de Low SaPS ramasa este ACEA C4. Diferenta majora este ca acestea prezinta o vâscozitate minimă HTHS de 3,5 mPa.s.
ACEA C2: Ulei stabil, de grad constant, pentru utilizare în vehicule echipate cu DPF-uri și TWC-uri și în motoare diesel și pe benzină de înaltă performanță, care necesită uleiuri cu frecare redusă, vâscozitate scăzută și conținut mediu de SAPS, cu o vâscozitate minimă HT/HS de 2,9 cP.
ACEA C2 obliga la o economie de combustibil ≥ 2.5%.
ACEA C2 obliga la o volatilitate Noack ≤ 13%
ACEA C2 obliga la TBN ≥ 6.0.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 0.8%, fosfor ≥ 0.07 & ≤ 0.09, sulf ≤ 0.3%. Aceleasi limite SaPs ca ale ACEA C3, C5, C6.
ACEA C3: Ulei stabil, de grad constant, pentru utilizare în vehicule echipate cu DPF-uri și TWC-uri și în motoare diesel și pe benzină de înaltă performanță, care necesită uleiuri cu frecare redusă, vâscozitate scăzută și conținut mediu de SAPS, cu o vâscozitate minimă HT/HS de 2,9 cP.
ACEA C3 obliga la o economie de combustibil ≥ 2.5%.
ACEA C3 obliga la o volatilitate Noack ≤ 13%
ACEA C3 obliga la TBN ≥ 6.0.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 0.8%, fosfor ≥ 0.07 & ≤ 0.09, sulf ≤ 0.3%. Aceleasi limite SaPs ca ale ACEA C2, C5, C6.
ACEA C4: Ulei stabil, de grad constant, similar cu C1, dar cu limite de volatilitate mai stricte, fără limită inferioară pentru fosfor și cu o vâscozitate minimă HT/HS de 3,5 cP.
ACEA C4 obliga la o economie de combustibil ≥ 1.0 pt xW-30, fara limita pt xW-40.
ACEA C4 obliga la o volatilitate Noack ≤ 11%
ACEA C4 obliga la TBN ≥ 6.0.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata≤ 0.5%, fosfor ≤ 0.09%, sulf ≤ 0.2%.
ACEA C5: Ulei stabil, de grad constant, SaPS similar cu C2 și C3, dar cu o vâscozitate HT/HS mai mică de 2,6-2,9 cP.
ACEA C5 obliga la o economie de combustibil ≥ 3%.
ACEA C5 obliga la o volatilitate Noack ≤ 13%
ACEA C5 obliga la TBN ≥ 6.0.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 0.8%, fosfor ≥ 0.07 & ≤ 0.09, sulf ≤ 0.3%. Aceleasi limite SaPs ca ale ACEA C2, C3, C6.
ACEA C6: Ulei de motor stabil, de grad constant, pentru îmbunătățirea economiei de combustibil, cu un nivel mediu de SAPS pentru compatibilitate aftermarket. Vâscozitate HT/HS ≥ 2.6 & < 2.9 mPa-S. În comparație cu uleiurile C5, aceste uleiuri oferă protecție împotriva pre-aprinderii la viteze reduse și uzurii pentru motoarele pe benzină cu injecție directă turboalimentate, precum și protecție împotriva depunerilor pe compresorul turbo pentru motoarele diesel DI moderne.
ACEA C6 obliga la o economie de combustibil ≥ 0%.
ACEA C6 obliga la o volatilitate Noack ≤ 13%
ACEA C6 obliga la TBN ≥ 4.0.
Limitele SaPS sunt: cenusa sulfatata ≤ 0.8%, fosfor ≥ 0.07 & ≤ 0.09, sulf ≤ 0.3%. Aceleasi limite SaPs ca ale ACEA C2, C3, C5.
ACEA E, API CK-4, API CJ-4, API CI-4 Uleiuri pentru motoare diesel masini comerciale de inalt tonaj si de mare putere (heavy duty), inlcusiv pentru unele motoare diesel in furgonete si camionete folosite in regim greu de lucru.
ACEA E4: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-V. Potrivit pentru motoare fără filtre de particule și unele motoare EGR și SCR.
ACEA E8: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-VI. Potrivit pentru motoare EGR, cu sau fără filtre de particule, și motoare cu SCR. Recomandat pentru motoare cu filtre de particule și combustibil diesel cu conținut scăzut de sulf.
ACEA E7: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-V. Potrivit pentru motoare fără filtre de particule și majoritatea motoarelor EGR și SCR.
ACEA E11: Ulei stabil, recomandat pentru motoare diesel de înaltă performanță care îndeplinesc cerințele de emisii Euro I-VI. Potrivit pentru motoare cu sau fără filtre de particule și majoritatea motoarelor EGR și SCR. Recomandat pentru motoare cu filtre de particule și combustibil diesel cu conținut scăzut de sulf.
API CI-4: Introducerea în 2002 pentru motoare diesel cu patru timpi de mare viteză, proiectate pentru a îndeplini standardele de emisii din 2004 și folosind combustibil cu conținut scăzut de sulf. Poate înlocui uleiurile API CD, CE, CF-4, CG-4 și CH-4.
API CI-4 Plus: Similar cu CI-4, dar cu restricții suplimentare privind vâscozitatea după forfecare și performanță.
API CJ-4: Introducerea în 2006 pentru combustibil cu maximum 15 ppm sulf. Protecție îmbunătățită împotriva uzurii și performanță îmbunătățită pentru manipularea funinginii, îngroșarea oxidativă, uzura motorului, formarea depunerilor pe pistoane, spumare și pierderea vâscozității din cauza forfecării. Poate înlocui uleiurile API CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4 și CF-4.
API CK-4: Lansat în 2016 pentru a oferi o protecție îmbunătățită a motorului și economie de combustibil mai mică, conform noilor reglementări de mediu din SUA. Înlocuiește API CJ-4 și este compatibil retroactiv cu majoritatea aplicațiilor unde este recomandat un ulei API CJ-4, CI-4/Plus sau CH-4. Îmbunătățiri: stabilitate la forfecare, rezistență la oxidare și controlul aerării. Conceput pentru motoare diesel cu patru timpi de mare viteză, proiectate pentru a îndeplini standardele de emisii pentru anul model 2017 și anii anteriori. Eficient în menținerea durabilității sistemului de control al emisiilor și oferă protecție împotriva oxidării uleiului, pierderii vâscozității din cauza forfecării și aerării uleiului, precum și protecție împotriva otrăvirii catalizatorului, blocării filtrului de particule, uzurii motorului, depunerilor pe pistoane, degradării proprietăților la temperaturi scăzute și ridicate și creșterii vâscozității legate de funingine.
Ramai aproape! Produsele vor fi afisate aici pe masura ce vor fi adaugate.