0W-40

ulei motor 0W40

Scurta instorie 0W-40

Uleiul de motor 0W40 este un ulei multigrad cu traditie in motoarele de performanta pe benzina atat supraalimentate cat si cu aspiratie naturala. Acopera o plaja larga de temperaturi si deci este faborabil unui uz variat de drumuri scurte sau lungi, in anotimp rece sau cald oferind in acest timp atat o ungere rapida si incalzire mai scurta a motorului cat si o economie de combustibil de top pentru motoarele ce necesita o vascozitate HTHS de peste 3.5 Mpa*s. Acest ultim fapt a asigurat alegerea lui ca umplere de fabrica in motoarele de performanta pe benzina in special in SUA si Europa.

Folosit in 

In ultimii 30 de ani, 0W40 a fost si a ramas ulei de umplere de fabrica a motoarelor V8 Corvette, Camaro, boxer H4, H6 si V10 Porsche, Mercedes AMG, Nissan GT-R, Dodge Charger, Challenger, Viper Hemi, SRT, SRT8 sau Hellcat, Focus RS si altele. Acest lucru a fost motivat atat de testele de eficienta necesare pentru fiecare model dar si de necesitatea unei vascozitati HTHS mai mari de 3.5 Mpa*s. 

Formula 0W-40

Aceasta vascozitate a fost probabil cea mai indelung formulata vascozitate cu baze real sintetice cum ar PAO si esteri. In timp, desi initial bazele de ulei necesare obtinerii unui 0W40 au fost cele de minim grupa IV API, in ultimii 20 de ani un urma introducerii bazelor de grupa III imbunatatite (III+), majoritatea producatorilor au migrat spre acestea pentru a reduce costurile.

Avantaje 0W-40

Un ulei care NU trebuie sa se supuna testelor de economie de combustibil (ACEA, API sau ILSAC) asa cum e necesar pentru gradele mai mici de ex xW20 si xW30. O varianta excelenta pentru folosirea flexibila, anuala a motoarelor noi sau aproape noi care necesita un 5W30 european sau un 0W40, indiferent daca e vorba de Diesel sau benzina.

Dezavantaje 0W-40

Ecartul mare de temperatura acoperit (indexul mare de vascozitate) presupune in toate cazurile folosirea extensiva nu doar a bazelor de ulei cu vascozitate mica cu volatilitate mare posibil cauzatoare de depuneri si consum de ulei cat si folosirea extensiva a polimerilor care reduc semnificativ cantitatea de ulei din produs, confera o stabilitate fragila a vascozitatii in fata turatilor inalte sau indelungate.

Alternativa 0W-40

Uleiul 0W40 este foarte asemanator cu varianta europeana a 5W30 si anume cea cu vascozitate HTHS de peste 3.5 Mpa*s. Aceasta asemanare se datoreaza unei presiuni de ulei la cald  similare pe sfarsitul intervalului de schimb. Fata de 5W30 european (un veritabil 5W35),  produsul sacrifica volatilitatea si stabilitatea in timp a vascozitatii pentru, doar in conditii foarte reci, o mai buna economie de combustibil si o ungere rapida la pornire. Intr-o Romanie cu o temperatura medie anuala de -3C, avantajele respective tind spre zero.

Alternativa 0W-40 motoare modificate

5W40, 10W40, 15W40, 5W50

Contraindicatii 0W-40

Nu se recomanda folosirea in locul unui 10W40 sau 15W40 intrucat diferenta de presiune de ulei va fi semnificativa.

Aktív szűrők