Ulei motor 10W40 sintetic Red Line Ester-based HP, 946ml
Uleiul recomandat pentru utilizarea pe stradă a motoarelor modificate extensiv sau a celor stock la track day, unde orice ulei 5W30 se va subția. Are o vâscozitate mai mare și o rezistență mai bună la temperaturi și stresuri ridicate decât uleiurile BMW LL-01 si LL-98.
Procesata de Banca Transilvania
Cargus - 24-48h de la comanda
Timp de 30 de zile. Fara intrebari.
Uleiul recomandat pentru utilizarea pe stradă a motoarelor modificate extensiv sau a celor stock la track day, unde orice ulei 5W30 se va subția. Are o vâscozitate mai mare și o rezistență mai bună la temperaturi și stresuri ridicate decât uleiurile BMW LL-01 si LL-98.
- Avantajele uleiului Red Line: Uleiul Red Line depășește uleiul de fabrică în ceea ce privește rezistența la forfecare sub presiune si temperaturi inalte. Uleiul Red Line folosește un stoc de bază de calitate superioară pentru produsele sale de ulei, care este superior la rezistarea la temperaturi și stresuri mai mari decât alte uleiuri. Uleiul Red Line are niveluri mai ridicate de ZDDP (zinc și fosfor) și un rating HTHS mai mare, astfel încât face o treabă mai bună de lubrifiere, protecție și etanșare în mediile mai fierbinți în care motoarele turbo functioneaza. Acest lucru este deosebit de important pe măsură ce motoarele acumulează kilometraj și uzură, deoarece un ulei mai subțire nu va putea oferi niveluri suplimentare de protecție. Uleiul Red Line Oil include nivelurile adecvate de aditivi anti-uzură și conținut de cenușă pentru a asigura compatibilitatea cu echipamentele de emisii de fabrică.
-Modificările de performanță necesită un ulei de motor mai bun
Majoritatea modificărilor de performanță includ o resoftare simpla, un turbocharger, supercharger, oxid de azot sau o injectie cu apa si sau alcool. Creșterea aportului de oxigen al motorului crește și combustibilul, ceea ce mărește puterea. Deși toată această putere suplimentară este grozavă, pune cerințe suplimentare asupra uleiului de motor
-Importanța forfecării uleiului de motor
În acest scenariu, actualizarea uleiului de motor este adesea trecută cu vederea. Dar este o considerație importantă, deoarece îmbunătățirile motorului pot crește forțele de forfecare, ceea ce duce la pierderea vâscozității. Iar vâscozitatea este cea mai importantă proprietate a uleiului.
Forfecarea apare atunci când un strat de fluid se mișcă într-o direcție diferită față de un alt strat al aceluiași fluid.
Forfecarea (adesea numită forfecare mecanică) apare atunci când un strat de ulei de motor se mișcă în direcția opusă față de un alt strat al aceluiași ulei. Un exemplu excelent apare între piston și peretele cilindrului. Aceste două filme de ulei se mișcă în direcții opuse sub căldură și presiune intensă. Prin urmare, motoarele cu putere mare și turații ridicate creează o posibilitate crescută de pierdere a vâscozității din cauza forfecării.
Acest scenariu poate forfeca sau rupe moleculele aditivilor de îmbunătățire a vâscozității, care sunt folosiți pentru a extinde intervalul de vâscozitate al uleiului de bază. Aplicarea și tipul de ulei de bază determină tipul de îmbunătățitor de vâscozitate. Unii îmbunătățitori de vâscozitate rezistă mai bine la forfecare decât alții. Și unele uleiuri sintetice nu au nevoie deloc de îmbunătățitori de vâscozitate datorită capacității lor de a rezista la forfecare. Datorita lipsei polimerilor, 10W-40 prezinta cea mai stabila vascozitate alaturi de 15W40.
Adecvat mai ales acolo unde exista intervale dificile si prelungite intre schimburile de ulei si cerinta motorului pentru sarcini grele si/sau turatii inalte (>8000 rot/min). Poate fi fi o optiune si in cazul motoarelor cu consum prea mare de ulei, desi reducerea consumului trebuie pusa in balanta cu costul de a arde cantitati mari de ulei scump, ecuatia devine avantajoasa cand adaugam costul unui catalizator. Uz optim incepand de la temperatura de -25C (conform SAE J300) sau conform recomandarii din manualul masinii.
- Cu aceleasi baze esterice dar de vascozitate mai mare si cu acelasi pachet de aditivi ca si restul gamei High Performance, Red Line 10W40 este printre putinele produse cu baza esterica 10W-40 din lume si cu siguranta cu continutul cel mai inalt de esteri. In general se intalnesc formule apropiate doar in randul produselor destinate motocicletelor, pentru automobile acestia limitandu-se in a folosi baze minerale.
Recomandat conform manualelor:
- BMW 83 21 9 407 782
- BMW LL-01
- Dodge
- Ford XO-10W40-QP
- GM 93165216
- GM 93165213
- Nissan KE900-99942
- PSA B71 2294
- PSA B71 2295
- Toyota A08880-80826
- Toyota 08885 81207
Fisa produs
- SAE J300 Grade (clasa Vasc. motor conf. SAE J300)
- 10W-40
- K.Visc. 100°C mm²/s (Clasare automotive Sae j300, J306)
- 15.1
- K.Visc. _40°C mm²/s (Clasare Industriala ISO 3448)
- 97
- Visc. Index (independenta vasc. fata de temperatura)
- 164
- HTHS Visc. 150°C mPa*s (presiune ulei/ Rezistenta pelicula in conditii severe)
- 4.4
- CCS Visc. (vasc. pornire -25°C aferent 10W) 7000 mPas max
- 5600
- Pour Point (°C) (Temperatura °C minima curgere)
- -45
- Noack Volatility % (Consum/ pierdere ulei prin evaporare)
- 6
- Zinc, PPM (componenta ZDDP - aditiv antiuzura)
- 1225
- Phosphorus, PPM (componenta ZDDP, SAPS)
- 1375
- Molybdenum, PPM (aditiv reducere coef. frecare)
- 600
- Suphated Ash % (componenta SAPS)
- 1.2
- Sulfur % (componenta SAPS)
- 0.43
Referinte specifice
- cod EAN13
- 083522114097
- Cod MPN
- 11409