- Ulei motor
- ACEA
- Ulei cutie de viteza
- Ulei angrenaj
- Aditiv combustibil
- Filtru ulei
- Ulei de motocicleta
- Lichid de frana
- Ulei hidraulic
- Lichid Antigel
- Ulei de intretinere
- Unsoare auto
- Util in Atelier
- Detergent auto
-
Cod OEM
-
Mercedes
- MB 228.1
- MB 228.3
- MB 228.31
- MB 229.1
- MB 229.3
- MB 229.31
- MB 229.5
- MB 229.51
- MB 229.52
- MB 229.6
- MB 229.61
- MB 229.71
- MB 229.72
- MB 235.0
- MB 235.1
- MB 235.10
- MB 235.11
- MB 235.13
- MB 235.15
- MB 235.4
- MB 235.5
- MB 235.6
- MB 235.61
- MB 235.7
- MB 235.71
- MB 235.72
- MB 235.74
- MB 235.8
- MB 236.1
- MB 236.2
- MB 236.3
- MB 236.6
- MB 236.7
- MB 236.8
- MB 236.9
- MB 236.10
- MB 236.12
- MB 236.14
- MB 236.41
-
Ford
- M2C153G
- M2C214-B1
- M2C912-A1
- M2C913-A
- M2C913-B
- M2C913-C
- M2C913-D
- M2C915A
- M2C917-A
- M2C205-A
- M2C925-A
- M2C929-A
- M2C929-B
- M2C934-A
- M2C934-B
- M2C937-A
- M2C945-A
- M2C946-A
- M2C946-B1
- M2C947-A
- M2C947-B1
- M2C948-B
- M2C950-A
- M2C953-A1
- M2C960-A1
- M2C961-A1
- M2C962-A1
- M2C963-A1
- AAC-M2C929-A
- WSD-M2C200-C
- WSD-M2C200-C2
- AAC-M2C930-A
- AAC-M2C931-B
- AAC-M2C946-A
- WSD-M2C200-C3
- AAC-M2C200-D2
- Chrysler Jeep
- BMW
- VW Motor
- VW MTF
- Renault
- Porsche
- VW ATF
- GM
-
Mercedes
10W-30 (2.9)
Este important să înțelegem că lubrifianții pentru motor pot avea același grad de vâscozitate, dar vâscozități HTHS diferite. Astfel, este vital să se utilizeze lubrifiantul recomandat de producătorul original (OEM) pentru a oferi protecția sau eficienta necesară motorului.
Vascozitate HTHS (High Temperature High Shear) 2.9<3.5cP:
Obtinut din baze mai subtiri decat fratele mai mare 30 (3.5) ofera avantaje in eficienta atat in incalzire cat si dupa. Se adreseaza tehnologiilor de motor regasite preponderent in motoarele asiatice si americane (ILSAC GF-6A, API SP, FA-4), motoare usoare europene de la Volvo, Ford, Jaguar, Land Rover (ACEA ACEA A5/B5) si cele mai recente motoare usoare europene (ACEA A7/B7, C2, C5, C6, C7). De mentionat ca acest tip de ulei este cel mai uzual tip de „30” in afara Europei si se poate intrepatrunde cu unele grade puternice de xW-20 care pot intra in zona HTHS 2.9-3.1cP conferind comportament asemanator in operare.
Exista 1 produs.
Filtre active
Clarificări suplimentare:
Gradul „30” se referă la vâscozitatea la temperaturi ridicate la 100°C, replicând astfel temperatura medie a uleiului. Aceasta este cunoscută sub denumirea de vâscozitate cinematică a unui ulei (KV) - timpul necesar pentru ca un volum fix de lubrifiant să curgă printr-un tub sub forța gravitației, destul de irelevant pentru comportamentul din motor.
Insă există un alt tip important de vâscozitate la cald: vâscozitatea la temperaturi ridicate și forfecare ridicată (HTHS).
Consensul industriei in ultimii 25 de ani este că vâscozitatea cinematică măsurată la 100°C nu surprinde suficient de fidel eficienta sau protecția motorului ci din contra, vascozitatea dinamica HTHS la 150°C emuleaza autentic conditiile de operare din motor. Părțile motorului cele mai susceptibile la uzură funcționează în condiții de temperatură ridicată și forfecare ridicată. Vâscozitatea dinamică HTHS este standardul actual al industriei care prezice cel mai bine comportamentul fluidului în aceste condiții de funcționare, o valoare mai mare insemnand o pelicula mai groasa. Cu cât numărul măsurat este mai mic, cu atât rezistența la curgere este mai mică și beneficiile anticipate de eficiență a consumului de combustibil sunt mai mari.
SAE, ACEA, ILSAC si API considera 3.5cP o granita importanta care imparte gradul „30” in doua parti suficient de diferite incat au existat propuneri pentru a infiinta gradul „35” pentru valori >3.5cP.
cP (centipoise): Este o unitate de măsură a vâscozității dinamice.
Vâscozitatea HTHS (High Temperature High Shear): Măsoară rezistența unui ulei la forfecare (subțiere) la temperaturi și presiuni înalte, condiții efectiv întâlnite în motor. O valoare HTHS mai mare indică o protecție mai bună a motorului în condiții extreme.
SAE, ACEA, ILSAC, API: Sunt organizații care stabilesc standarde pentru uleiurile de motor.
OEM (Original Equipment Manufacturer): Producătorul echipamentului original (în acest caz, producătorul motorului).