Rezumatul paginii:

Recomandări pentru alegerea uleiului de motor.

Pagina oferă sfaturi despre cum să alegeți uleiul de motor potrivit pentru mașina dvs., în funcție de zona/tara unde o utilizati, norma din manual, gradele de vascozitate, volatilitatea Noack și vascozitatea HTHS.

Red Line High Performance.

Pagina prezintă avantajele uleiurilor de motor Red Line, care au o calitate constantă, o bază esterică bogată, aditivi antiuzură suplimentari și compatibilitate cu sistemele de reducere a emisiilor.

Amsoil.

Pagina descrie beneficiile uleiurilor de motor Amsoil, care au certificări oficiale pentru norme europene, americane și de constructor, intervale de schimb prelungibile cu analiză de ulei, grade diferite de calitate și marketing de top.

Referințe.

Pagina conține referințe la alte surse de informații despre uleiurile de motor, cum ar fi cataloage, videoclipuri .

Articol: Cum aleg uleiul de motor?

Va recomandam sa studiati cu atentie manualul masinii pentru zona/tara unde o utilizati. Daca masina e din import atunci altgoritmul din bord pentru intervalele de service poate fi setat diferit. Pentru Romania schimbati uleiul conform intervalului sever si FIX, listat in manual. Intervalul "Conditii normale", recomandat in manual sau in garantie, e dublu ca distanta si timp, nu tine cont de orele de functionare in stationare si se aplica pentru uz de autostrada si viteze medii anuale mai mari de 50km/h. Puteti citi suplimentar detalii despre schimbul de ulei in conditii dificile.

In alegerea uleiului cele mai importante caracteristici sunt gradele de vascozitate (ex. 5W-30) si norma din manual (ex. ACEA A3, Porsche C30). Dupa norma, alegeti de pe graficul din manual un grad de vascozitate de dupa cratima "-XX" cat mai mic dar care se consuma pana la 1L/10.000km si partea din fata minusului "xW-" dupa cum urmeaza:

Favorizati gradele 5W-, 0W- pt. pornirile de iarna cand amorsarea sistemului conteaza, dar si in general pt. controlul uzurii la deplasari scurte si urmarind reducerea uzurii printr-o perioada mai scurta de incalzire a motorului. In aceasta perioada de cateva minute cilindrii sunt susceptibili la coroziune dar si la spalare cu carburant in exces, filtrul de ulei poate functiona in bypass daca uleiul e prea vascos, ZDDP-ul din ulei nu isi joaca rolul de antiuzura, iar un semisolid se va incalzi pe el si pe restul pieselor care trebuie sa isi atinca cotele de dilatatie finale, mai greu. Ca regula lichidele se incalzesc mai repede decat solidele. NU prelungiti aceasta perioada incalzind masina stationar. Majoritatea uzurii se creaza aici. 

Gradele 10W- si 15W- au vascozitate mai stabila in timp si in turatii inalte + se evapora mai putin. In general aceste grade sunt semnul unui ulei care ofera o protectie mai inalta la cald, mai durabil, cu mai putini polimeri care ar putea crea depuneri dar sacrificand din protectia din perioada de pornire si incalzire. Din pacate aceste avantajele nu se regasesc la uleiurile minerale sau semisintetice. In aceste cazuri raman doar dezavantajele. 

Daca ati ales deja un ulei sintetic, pentru o diferentiere calitativa intre uleiuri de aceeasi vascozitate, o caracteristica importanta e volatilitatea Noack redusa iar pentru o pelicula mai robusta si presiune de ulei sporita, va doriti o vascozitate HTHS cat mai mare. Daca nu regasiti aceste date decat la uleiurile de performanta, e pentru ca producatorii nu au cu ce sa se laude, valorile fiind la limita admisibila a standelor in vigoare.

Atat Red Line cat si Amsoil publica datele referitoare la vascozitatea HTHS la 150C cat si procentul de volatilitate Noack, pt toate produsele.

Red Line High Perfomance Ester-Based (etichete albastre) inclusiv High Performance Euro (etichete albastre), ies in evidenta printr-o calitate a bazelor si aditivilor constanta pentru toate vascozitatile, dozarea cu multa baza esterica si aditivi anituzura suplimentari dar mentinand in acelasi timp compatibilitatea perfecta cu intervalul de schimb al producatorului sau a normei producatorului inclusiv cu toate sistemele de reducere a emisiilor.

Amsoil ofera certificari oficiale pentru norme europene ACEA, de constructor si americane API, intervale de schimb prelungibile cu analiza de ulei (pentru Signature, XL, Premium Protection, 3000 Series), diversitate cu grade diferite de calitate si marketing de top.

Produsele cu cantitati mari de esteri (Red Line) si cele cu interval de schimb prelungit (Amsoil) nu pot sa intruneasca in mod oficial norme de constructori si nu se recomanda pe perioada garantiei.

Uleiul Amsoil este produs in Wisconsin, SUA. CATALOG

Uleiul Red Line este produs in California, SUA. CATALOG