Aditivi autoblocant

  • Diferențialele cu alunecare limitată cu discuri folosesc ambreiaje pentru a transmite cuplul între roți. Când ambele roți au o aderență bună, plăcile de ambreiaj se leagă strâns, dar permit suficientă alunecare pentru o virare fără zgomot.
  • Dacă o roată se învârte pe o suprafață alunecoasă, cum ar fi gheața sau noroiul, mai multă putere este trimisă către cealaltă roată prin pachetul de ambreiaj. Proprietățile de frecare ale lubrifiantului pentru angrenaje joacă un rol crucial aici.
  • Zgomotul de ambreiaj poate apărea dacă proprietățile de frecare ale lubrifiantului nu sunt corecte. Acesta este momentul în care ambreiajele alternează între alunecare și lipire, provocând zgomot, vibrații și uzură prematură. Acest fenomen se numeste Stick & Slip.
  • Aditivii pentru alunecare limitată pot fi utilizați pentru a modifica proprietățile de frecare originale ale fluidului și pentru a elimina zgomotul. Acestea sunt o soluție mai practică decât formularea mai multor lubrifianți pentru angrenaje de aceeași viscozitate, dar cu proprietăți de frecare diferite.
  • Lubrifianții sintetici pentru angrenaje AMSOIL si RED LINE sunt capabili de alunecare limitată și, de obicei, nu necesită un aditiv de modificare a frecării suplimentar. Cu toate acestea, în unele cazuri, în funcție gradul de uzură a ambreiajului utilizatorul poate folosi un ulei NS - Non Slip caruia ii poate adauga dupa plac aditivul in cantitati mai mici astfel incat blocarea sa survina mai urgent, conform asteptarilor.
  • Adăugarea de aditivi pentru alunecare limitata poate elimina zgomotul în cutiile de transfer X-Drive si chiar in diferentiale autoblocante bazate pur pe angrenaje cum sunt cele Torsen.

Filtre active