Aditivi

Există câteva motive pentru care producătorii de mașini nu recomandă întotdeauna utilizarea aditivilor de ulei sau de carburant:

  • Potențialul de a deteriora motorul: Unii aditivi pentru ulei pot avea efecte negative asupra componentelor motorului. De exemplu, unii producători de mașini avertizează că utilizarea aditivilor de ulei sau a altor tratamente pentru motor poate deteriora motorul în anumite condiții. Întreținerea regulată dar cu produse premium este mai eficientă si fara riscuri asociate.
  • Lipsa de dovezi independente: Nu există întotdeauna dovezi independente care să demonstreze că aditivii îmbunătățesc performanța fara sa sacrifice sau sa afecteze alte aspecte in acelasi timp. 
  • Costul suplimentar: Chiar dacă un aditiv de combustibil ar putea îmbunătăți economia de combustibil, economiile realizate ar putea fi anulate de costul aditivului în sine.
  • Calitatea variabilă a produselor: Nu toți aditivii de combustibil sunt creați egali. Calitatea și eficacitatea lor pot varia semnificativ.

Toate produsele comercializate de noi sunt 100% sigure, fara riscuri si cu rezultate mai mult sau mai putin observabile fara o analiza temeinica. Înainte de a decide să utilizați un aditiv este important să urmați întotdeauna instrucțiunile produsului.

Subcategorii

  • Aditivi motorina

    Utilizarea aditivilor de motorină poate avea mai multe beneficii, dar eficacitatea lor poate varia în funcție de calitatea produsului și de condițiile specifice ale motorului dvs. Iată câteva aspecte de luat în considerare:

    • Îmbunătățirea procesului de combustie: Aditivii de motorină pot crește numărul cetanic al motorinei, ceea ce indică viteza de combustie a acesteia și compresia necesară pentru aprindere. Un număr cetanic mai mare indică o motorina de calitate superioară dar capacitatea acestora de a unge e redusa fata de motorina mai ieftina.
    • Controlul uzurii: Aditivii de motorină pot acționa ca lubrifiant cu aditivi speciali antiuzura pentru contact cu presiune ridicata, protejând pompele și injectoarele, împotriva deteriorării premature.
    • Îmbunătățirea economiei de combustibil și reducerea emisiilor: Unii aditivi de motorină pot ajuta la îmbunătățirea economiei de combustibil și la reducerea emisiilor.

    Aditivul pentru motorina prezinta multe avantaje fata de uleiul 2T de amestec in motorina:

    • Prezinta recomandare de dozaj exact si este mult mai avantajos
    • Curata nu doar unge si unge fara depuneri
    • Prezinta dozaj separat pentru curatare
    • Compatibil cu filtrul de particule si mareste distanta dintre regenerari
    • Nu mareste noxele masinii ci le reduce
    • Mareste cifra cetanica (in functie de produs)
    • Prelungeste viata uleiului de motor prin reducerea funinginii
    • Compatibilitate perfecta cu orice tip de garnituri
    • Contine aditivi antiuzura si o baza speciala de ulei
    • Previne rugina prin inhibitori, absoarbe cantitati mici de apa
    • Previne oxidarea motorinei nefolosite prin aditivare
  • Aditivi benzina
    • Într-o lume în care satisfacția instantanee este norma, așteptarea ca un aditiv de benzina să-și facă efectul de-a lungul mai multor rezervoare de combustibil poate părea frustrantă. Iată ce se întâmplă de obicei:
    • În timp, se formează depuneri care împiedică performanța pe injectoarele de combustibil ale motorului tău, pe supape și în camera de ardere. Injectoarele de astăzi sunt foarte bine proiectate cu toleranțe strânse, iar chiar și depunerile minuscule interferează cu modelul de pulverizare și reduc puterea și economia de combustibil.
    • Problema este deosebit de pronunțată în motoarele cu injecție directă unde cantitatea de funingine produsa e deja de 30-40 ori mai mare si care localizează injectoarele în camera de ardere expusă la o căldură intensă.
    • În cele din urmă, observi o reducere a puterii, a răspunsului la accelerație, a economiei de combustibil sau a manevrabilității. Iei un aditiv de combustibil de la stația de benzină sau de la magazinul de piese auto. "Crește economia de combustibil!" pretinde acesta. "Extraordinar", te gândești în timp ce golești sticla în rezervorul tău de combustibil.
    • Dar, până când ajungi în garajul tău, nimic nu s-a schimbat. Sau din nou a doua zi după ce ajungi la muncă. "Acești aditivi de combustibil chiar funcționează?" te întrebi.
    • Eficiența aditivilor de injectoare de benzina poate varia în funcție de mai mulți factori. Dacă ai folosit un aditiv in benzina și nu ai observat o îmbunătățire imediată, este posibil să fi cumpărat un aditiv de benzina ieftin care conține agenți de curățare minimi. Dacă continui să cumperi aditivul și să-l folosești la fiecare rezervor de combustibil, poate că în timp - ar putea fi săptămâni până la luni - ai putea observa o ușoară creștere a puterii, economiei de combustibil. Apoi poți continua să folosești aditivul pentru a menține performanța motorului.
    • Cel mai bun aditiv de injectoare de benzina este cel formulat la concentrația corectă pentru a oferi rezultate imediate. Dar majoritatea aditivilor pentru combustibil pur și simplu nu conțin o concentrație suficientă de agenți de curățare pentru a oferi rezultate imediate.
    • Aici sunt diferiti AMSOIL P.I. si RED LINE SI-1 care conțin detergenți concentrați ce curăță agresiv injectoare, supape și camerele de ardere de depunerile încăpățânate care fură puterea. Curatarea depunerilor de pe piston nu poate fi efectuata decat de aditivi premium cu pret mai mare. Ea va reduce fenomentul periculos de LSPI si va reduce din nevoia octanica.
  • Aditivi motor

    În general, utilizarea aditivilor nu aduce beneficii semnificative, în timp ce prezintă numeroase riscuri potențiale.  Iată câteva dintre riscurile posibile ale aditivilor de ulei de motor:

    • Depuneri sau uzura pronuntata: Pentru ca suprafata din motor este una limitata, de ex. aditivii de curatare si cei antiuzura isi dau concursul pentru a se atasa de ea. Un ulei formulat prezinta un echilibru intre aditivi iar automat incurajarea unuia din aditivi va fi in detrimentul celorlalti.
    • Daunele la garnitura de chiuloasă: Unii aditivi de ulei pot conține substanțe chimice care pot deteriora garnitura de chiuloasă, ducând la scurgeri de ulei și pierderi de presiune în sistemul de lubrifiere.
    • Deteriorarea componentelor motorului: Anumiți aditivi pot conține substanțe chimice care pot deteriora sau coroda piesele motorului, cum ar fi supapele și culbutorii. Acest lucru poate duce la funcționarea deficitară a motorului sau la necesitatea unor reparații costisitoare.
    • Compromiterea garantiei producătorului: Utilizarea aditivilor de ulei poate duce la anularea garanției oferite de producătorul mașinii, deoarece aceștia pot afecta performanța și durabilitatea motorului.
    • Probleme cu filtrul de ulei: Anumiți aditivi pot conține substanțe care pot obstrucționa sau deteriora filtrul de ulei, ceea ce poate duce la o funcționare deficitară a motorului.
    • Potențialul impact asupra mediului: Aditivii de ulei pot conține substanțe chimice care pot fi dăunătoare catalizatorului sau filtrului de particule.
    • Deteriorarea componentelor: Unii aditivi pot cauza daune la componentele motorului, cum ar fi etanșările sau garniturile, ceea ce poate duce la scurgeri sau alte probleme.
    • Reacții adverse: Anumiți aditivi pot interacționa negativ cu uleiul de motor sau cu alte substanțe chimice din motor, ceea ce poate duce la daune sau la scăderea performanței motorului.
    • Costul suplimentar: Utilizarea aditivilor poate crește costul întreținerii mașinii și poate fi la fel de costisitor cu a cumpara de la inceput un ulei calitativ unde aditivii sunt selectati, testati si echilibrati cu atentie. In plus cu un produs premium primiti si baza de ulei calitativa.
  • Aditivi radiator

    Utilizarea unui aditiv de răcire, cum ar fi un surfactant, în radiatorul dvs. poate avea mai multe beneficii. Acestea includ:

    • Îmbunătățirea transferului de căldură: Surfactanții reduc tensiunea superficială a apei și a antigelului, permițându-le să absoarbă și să transfere căldura de la motor mai eficient.
    • Controlul coroziunii: Apa poate coroda metalul, iar utilizarea apei pure în sistemul de răcire al vehiculului dvs. ar putea duce în cele din urmă la acumularea de depuneri care ar putea bloca radiatorul și a deteriora sistemul de racire. Un aditiv de răcire poate ajuta la prevenirea acestui lucru.

    Surfactantii, sau agenți de suprafață, sunt substanțe chimice care reduc tensiunea superficială a unui lichid, permițându-i să se răspândească mai ușor. În cazul aditivilor de răcire sau aditivilor de antigel, surfactanții reduc tensiunea superficială a apei și a antigelului, permițându-le să absoarbă și să transfere căldura de la motor mai eficient.

    Când apa este agitată sau încălzită, tensiunea de suprafață ține bulele împreună înainte de a exploda. Deoarece bulele sunt pline de aer, acestea reduc capacitatea apei de a transfera căldură. Imaginați-vă mii de bule de vapori în canalele de răcire ale cilindrului motorului dvs. în timp ce acesta funcționează. Eliminarea acestor bule va permite apei sau antigelului să intre în contact mai strâns cu metalul, crescând astfel capacitatea sa de a absorbi căldura, reducând temperaturile de funcționare și crescând eficiența.

    Deci, da, aditivii de radiator pentru racire joacă un rol în îmbunătățirea performanței sistemului de răcire al vehiculului dvs.

  • Aditivi autoblocant
    • Diferențialele cu alunecare limitată cu discuri folosesc ambreiaje pentru a transmite cuplul între roți. Când ambele roți au o aderență bună, plăcile de ambreiaj se leagă strâns, dar permit suficientă alunecare pentru o virare fără zgomot.
    • Dacă o roată se învârte pe o suprafață alunecoasă, cum ar fi gheața sau noroiul, mai multă putere este trimisă către cealaltă roată prin pachetul de ambreiaj. Proprietățile de frecare ale lubrifiantului pentru angrenaje joacă un rol crucial aici.
    • Zgomotul de ambreiaj poate apărea dacă proprietățile de frecare ale lubrifiantului nu sunt corecte. Acesta este momentul în care ambreiajele alternează între alunecare și lipire, provocând zgomot, vibrații și uzură prematură. Acest fenomen se numeste Stick & Slip.
    • Aditivii pentru alunecare limitată pot fi utilizați pentru a modifica proprietățile de frecare originale ale fluidului și pentru a elimina zgomotul. Acestea sunt o soluție mai practică decât formularea mai multor lubrifianți pentru angrenaje de aceeași viscozitate, dar cu proprietăți de frecare diferite.
    • Lubrifianții sintetici pentru angrenaje AMSOIL si RED LINE sunt capabili de alunecare limitată și, de obicei, nu necesită un aditiv de modificare a frecării suplimentar. Cu toate acestea, în unele cazuri, în funcție gradul de uzură a ambreiajului utilizatorul poate folosi un ulei NS - Non Slip caruia ii poate adauga dupa plac aditivul in cantitati mai mici astfel incat blocarea sa survina mai urgent, conform asteptarilor.
    • Adăugarea de aditivi pentru alunecare limitata poate elimina zgomotul în cutiile de transfer X-Drive si chiar in diferentiale autoblocante bazate pur pe angrenaje cum sunt cele Torsen.

Filtre active